Jakarta- Bogor - Pangandaran - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Jennifer Visser - WaarBenJij.nu Jakarta- Bogor - Pangandaran - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Jennifer Visser - WaarBenJij.nu

Jakarta- Bogor - Pangandaran

Door: Lieske en Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

23 Maart 2014 | Indonesië, Pangandaran

Dag 3 Jakarta
We zijn heerlijk uitgeslapen nadat we meerdere malen wakker werden gemaakt (vanaf 4:00 uur!) door heftig gebrul. Dit bleek een moskee te zijn. Na een lekker ontbijtje vertrokken we met de bus met airco naar Kota. Kota is het stadsdeel van Jakarta waar veel te bezichtigen is van de koloniale tijd (ook hier bleken wij trouwens onze charme niet verloren te hebben) We hebben erg veel mooie gebouwen gezien en met een aantal locals gesproken waarvan sommige ook een aardig woordje Nederlands spraken! Op de terugweg namen wij als vrouwen de verkeerde afslag, de sloppenwijken in.. Bizar om te zien hoe zij daar leven. Gelukkig werden we vriendelijk geholpen om de weg terug te vinden en zijn we met een tuktuk naar de bushalte gebracht. Die avond hebben we bij een backpackers café wat gedronken, waar we met een aantal locals hebben gesproken.
Het valt ons op dat iedereen erg vriendelijk en geïnteresseerd is. Als je maar even verdwaalt staat te kijken komt er al iemand naar je toe om te helpen.

Dag 4 van Jakarta naar Bogor
We verlaten het benauwde en drukke Jakarta, maar niet voordat Lieske haar pinpas in het pinautomaat laat zitten. Ze was zo onder de indruk van 1,2 miljoen roepie (€80 euro), dat ze dacht haar pinpas niet meer nodig te hebben. Op weg naar het treinstation, wist Jen het ook nog eens te presteren om in nog nat cement te stappen. Met extra gewicht van 20 kg op haar rug, werd het een mooie afdruk. De treinreis verliep vlot en we stapte al snel uit in Bogor. Het was erg druk op het station en gelukkig vonden we snel een hostel. Hier werden we super vriendelijk ontvangen en het was er erg mooi! Na een opfrisbeurt vertrokken we te voet naar de botanische tuinen. We hebben hier geposeerd met verschillende grote bomen, totdat de regen losbarstte! We snappen nu waarom ze het rainy Bogor noemen! We schuilden onder een afdak van een huisje, waar we een lekker theetje aangeboden kregen van de bewoners. Terug in het hostel dacht Lieske droge schoenen aan te trekken. Tot heeeel grote schrik bleek de schoen al geclaimd te zijn door een méga kakkerlak, gadverdamme!

Dag 5-6 tweedaagse trip
We hebben een trip geboekt die ons langs prachtige rijstvelden, wajongpopmakers, regenwoud, watervallen en theeplantages leidde. Een geweldig mooie trip met overnachting in een bamboehut. De serene omgeving bracht ons tot rust en was een groot contrast met Jakarta en Bogor. Helaas hebben we iets verkeerds gegeten de eerste dag en konden we de gehele nacht omstebeurt naar de WC rennen. De volgende dag voelde we ons nog flink beroerd en hebben we wat activiteiten moeten overslaan.

Dag 7 van Bandung naar Pangandaran
Gelukkig knapten we langzamerhand iets op en durfde de 6 uur durende autorit (van hel) aan naar Pangandaran (destijds getroffen door de tsunami) Het was een helse rit, maar uiteindelijk kwamen we aan bij een heel leuk surfhostel.

Dag 8 – 10 Pangadaran
Onze maagjes konden na twee dagen weer wat voedsel verdragen en na een lekker ontbijtje zijn we richting het strand gegaan. Verder een erg relaxte dag gehad met een beetje lezen in de hangmat.

• 23 Maart 2014 - 13:07

Edwin: